Soul Bottles

Zeptali jsme se vás – a hodně jsme se naučili

7

Nejdůležitějším cílem naší práce je vytvořit pozitivní dopad na lidi a životní prostředí. Toho mimo jiné dosahujeme prostřednictvím spravedlivých a udržitelně vyráběných produktů, které zvyšují ekologičnost každodenního života.

Náš marketing využíváme zejména ke zvyšování povědomí a investování spoustu pracovní doby a zdrojů do nového způsobu podnikání, politického a sociálního.

Všechny naše činy a rozhodnutí jsou nakonec založeny na jednoduché vizi, na našem firemním účelu:

„Všichni lidé rádi jednají sociálně a ekologicky udržitelným způsobem, konzumují bez zbytečného znečištění planety a mají přístup k čisté pitné vodě.“

7

Společně jsme se již vyhnuli už přes 121 milionů plastových lahví!

7

Nabízíme produkt, který vám pomůže konzumovat udržitelněji a vědomě.

Ale je tomu tak vůbec? Přispíváme skutečně k této vizi?

Abychom našli obtížnou odpověď na tuto otázku, zeptali jsme se vás. Protože pokud to nevíte nejlépe vy, tak kdo?

Asi před rokem jsme prostřednictvím našich kanálů sdíleli průzkum dopadů a získali jsme téměř 700 lidí s neuvěřitelně cennými poznatky. Dovolili jste nám hodně porozumět vaší motivaci ke koupi, použití atd. 

7
Projekt Soul Bottles 1

Co přesně jsme chtěli zjistit?

V globálním srovnání je Německo na špičce, pokud jde o spotřebu balené vody. I když máme přímý přístup k bezpečné pitné vodě z kohoutku.

Kromě toho je balená voda více než 300krát dražší než voda z vodovodu, vypouští přibližně 600krát více emisí CO2 a – a nezapomeňte – způsobuje obrovské množství plastového odpadu, kterému lze zabránit.

U dovážené minerální vody je stopa CO2 až 1000krát vyšší než voda z vodovodu. Pouze v Německu existuje 1,9 milionu plastových lahví na jedno použití za hodinu, 68% Němců používá balenou vodu každý den.

 

7

Ve srovnání:

V průměru platíme přibližně 50 centů za 1 litr minerální vody v Německu. V přímém srovnání získáte více než 300 litrů vody z vodovodu.

Na litr balené vody se uvolní 210,35 g CO2. Pouze 0,37 g CO2 na litr vodovodní vody.

Lidé se diví, proč i přes naše privilegium, že můžeme čerpat čistou pitnou vodu přímo z kohoutku, jsme tak připoutáni k drahé a ekologicky škodlivé balené vodě?

Bohužel nemáme žádnou odpověď na otázky!

Řešení je ale stejně banální, jako jednoduché – a důvodem, proč existují duše. S lahvemi chceme nabídnout krásnou a udržitelnou alternativu k balené vodě ze supermarketu, a tak pomůžeme vodovodní vodě k pozitivnímu obrazu, který si zaslouží.

 

7

Jak vypočítat dopad

Efekt – co to přesně znamená?

Lze rozlišovat mezi přímými a nepřímými účinky.

V případě těchto lahví je přímým účinkem především zamezení plastových lahví, plastových odpadů a emisí CO2 přepnutím na vodovodní vodu.

Nepřímým účinkem je například změna návyků spotřeby nad spotřebu pitné vody.

Tyto nepřímé účinky je velmi obtížné zaznamenávat a měřit, ale s přímými účinky je to snazší.

 

7

Návrh průzkumu

Před odesláním průzkumu jsme se sami sebe zeptali, jaké informace od vás potřebujeme pro výpočet dopadu:

Jak využíváte svou lahev duše?

Jako každodenního společníka nebo jako lapač prachu ve své skříni?

Opravdu z toho pijete vodu z kohoutku nebo naléváte nápoje z jednorázového / opakovaně použitelného obalu do nádoby na duši?

Kolik z vás pilo vodu z kohoutku bez duše?

Kolik soubojů duše je vlastně zlomených nebo ztracených?

A všimli jste si ještě nějakých dalších účinků na vaše konzumní chování nebo je to „jen“ láhev na pití?

 

7

Výpočet a hodnocení

S pomocí vašich odpovědí a nástroje Lean Impact Measurement Tool vyvinutého iniciativou MIT Sloan Sustainability Initiative a Centrem pro podnikání na TU v Berlíně jsme se pustili do výpočtu.

Z důvodu transparentnosti bychom rádi poznamenali, že změny v chování lze vždy připsat různým faktorům, což znamená, že 100% přesné měření dopadu není nikdy možné.

S pomocí nástroje, statistických údajů * a vašich odpovědí jsme však dokázali získat dobrý přehled o různých faktorech, které ovlivňují účinek pití z lahve našich duší.

A jsme nadšeni, když vidíme, jaký efekt můžete společně dosáhnout!

7
Projekt Soul Bottles 2

Výsledek

Společně jsme již měli obrovský dopad:

Jedná se o šílené množství plastů a CO2, které vás každoročně nezatěžují!

Pokud uspořádáme 121 milionů plastových lahví které jste díky lnašim lahvím nekoupili, je to více než půl revoluce Země nebo tolik, kolik jich používáme v Německu za pouhé 3 dny (!) Na plastové lahve.

To nám dává odvahu a naději, zároveň však naše práce zdaleka není hotová! Na celém světě se každou minutu vyrábí milion plastových lahví a každodenní výroba plastových lahví se do celého světa vejde sedmkrát.

Když si to přečteme, někdy získáme pocit, že duše je jen kapka v kbelíku.

Současně ukážeme, do jaké míry lze dosáhnout změny z plastových lahví na vodovodní vodu. Protože 25 500 tun CO2, kterým se vyhnete, představuje až 80 000 zpátečních letů z Hamburku do Mnichova. Pokud by všichni Berlínčané přešli na vodu z vodovodu, mohlo by se ročně vyhnout přibližně 100 000 tun CO2!

A představte si, co by to znamenalo, kdybychom to mohli rozšířit na Německo, Evropu nebo svět – efekt měnící systém!

7

75% je vysoké číslo!

Vaše odpovědi ukazují: duše je opravdu symbolem udržitelnosti v každodenním životě! Protože 75% z vás konzumovalo udržitelněji od přechodu na sklenénou lahev s duší.

Spotřeba vody z vodovodu se zvýšila o 83%, zatímco spotřeba vody v jednorázových lahvích se snížila na polovinu a spotřeba jednorázových lahví se snížila o neuvěřitelných 92%.

Projekt Soul Bottles 3
7

A na co všechno jste je použili :)?

Absurdní všestranný talent – od květinového čaje Bacha po až po pizzu

Láhev duše pro vás není jen láhev na pití, ale mnoho vašich společníků prošlo opravdu absurdními misemi.

Jako skútr na pizzu, motorový kříž, v knihovně, na plachetnici a také  v sauně – vaše duše zažily hodně.

Byly naplněny různými způsoby, od smrkové sody a moštu po Bachovy esence, květiny, éterické oleje, koktejly a Almandocow (také jsme museli zkoumat). Neexistuje žádné omezení pro vaši vynalézavost. A alespoň jedna duše na lahve také sloužila jako nouzová láhev na močení v dopravní zácpě 🙂

 

 

7

Svádění pro větší udržitelnost?

Mnozí z vás nám popsali, že od chvíle, kdy máte lahev, začali jste se chovatlépe i v jiných oblastech.

Jistě, pro někoho je to „jen láhev na pití“, jiní shledali, že duše je „logickým doplňkem již udržitelného životního stylu“.

A pár z vás to úplně pochopilo: „Pro mě to rozhodně vedlo k udržitelnější změně. Přesvědčil jsem svou rodinu, aby přestala kupovat plastové lahve a plastové ovoce a zeleninu. Také ve škole jsme kvůli duše začali zahájit diskusi o plastu a o tom, co může každý změnit. Věnuji více pozornosti svému prostředí a snažím se něco změnit sám. “

7

Výpočet a hodnocení

S pomocí vašich odpovědí a nástroje Lean Impact Measurement Tool vyvinutého iniciativou MIT Sloan Sustainability Initiative a Centrem pro podnikání na TU v Berlíně jsme se pustili do výpočtu.

Z důvodu transparentnosti bychom rádi poznamenali, že změny v chování lze vždy připsat různým faktorům, což znamená, že 100% přesné měření dopadu není nikdy možné.

S pomocí nástroje, statistických údajů * a vašich odpovědí jsme však dokázali získat dobrý přehled o různých faktorech, které ovlivňují účinek pití z lahve našich duší.

A jsme nadšeni, když vidíme, jaký efekt můžete společně dosáhnout!

7

Co bude dál?

Také jsme se vás zeptali na šílené nápady, požadavky na produkty a obecnou zpětnou vazbu o naší práci.

Z toho bereme mimo jiné témata pro náš blog a sociální média.

Přímo jsme dokázali realizovat několik snů, například ocel na výrobu duší a koprodukci Sea Shepherd, v současné době testujeme mnoho dalších nápadů.

Prozatím to však nebudou „pyžama, které se příliš nenosí“.

7
Projekt Soul Bottles 4

Zeptejte se nás

Water Future
info@waterfuture.cz

Projekt Soul Bottles 6
Sídlo

Work Lounge

Pernerova 51

Praha 8 – Karlín

Kontakt

702 460249

info@waterfuture.com

 

Hodiny

P-P: 8am – 20pm

Sat: 8am – 20pm

Sun: 8am – 20pm

Přihlaste se k odběru

Přihlaste se k odběru

Připojte se k našemu mailing listu a dostávejte nejnovější zprávy a aktualizace od našeho týmu.

You have Successfully Subscribed!